26 Kasım 2010 Cuma

İtalya'da İlk Gün

Daha öncede duyurduğum gibi bayramda İtalya'da olan 20.000 Türkten biriydim bende...Geçrekten o kadar çok Türk vardı ki hiç yabancılık çekmedik.Girdiğimiz her mağazada,oturduğumuz her Restaurantta mutlaka bir türk oluyordu...
İtalya kesinlikle görülmesi gereken bir yer ama sadece bir kere bana kalırsa..Benim gibi tarihe fazla merakı olmayan biriyseniz hele ki bir süre sonra bütün o oymalar,kakmalar,eski binalar üstünüze üstünüze geliyor.Bi de hava kapalı yağmurlu ise iyicene kasvet çöküyor.Tabi tarihe meraklı iseniz bayılacağınız kesin İtalya'ya
Tarihi binalarının haricinde yemekleri mükemmeldi.İlk defa bir yurtdışında seyehatinde aç kalmadım diyebilirim.Çok fazla yemek seçtiğimden hep aç kalırım yurtdışında.Ama İtalya'da pizza,dondurma,pizza,dondurma,et yemekten bir güzel şiştim :)
Avrupa bize göre çok pahalı bunu hepimizi biliyoruz.Ancak İtalya'da çok çok ucuza ayakkabı bulmak mümkün ki ben 3 çift ayakkabı ile döndüm:) Hiç birinin fiyatı da 100 TL'den fazla değil..Buraya getirmekte sorun olmayacağnı bilsem daha da fazlasını alabilirdim inanın...
İtalyanlar park sorununu süper bir şekilde çözmüşler.Nasıl derseniz herkeste şu minik Smart'larda var,her yere girip çıkıyorlar.Ama pek de iyi şöfor oldukları söylenemez her arabanın tamponu ya içine göçmüş yada çizilmiş..Floransa da smarttan daha da küçük tek kişilik arabalar da vardı desem inanırmısınız.Nası gidiyorlardı bir görseniz..İtalya gitmeden önce bahsediyordum herkeste tek kişilik araba olmalı trafik falan olmaz diye..Biran önce bize de gelmeli mutlaka..
Şimdilik İtalya notları bu kadar aklıma geldikçe yazacağımm.
İlk günümüzde Roma'da şehir turu yaptık.Vatikan'ı gezdik sonra odalarda biraz dinlenip yerel bir restaurantta yemek yedik.Bu karelerde ilk günden keyfini çıkarın :)

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails